محل تبلیغات شما

آنچه که سبب جذابیت تبلیغات برای تبلیغ دوستان می شود ، تصویرسازی مورد تبلیغبرای مخاطب است. البته در مواردی نیز به دلیل ملموس نبودن کالای عرضه شده این امربا سختی هایی همراه خواهد بود. یکی از این کالاها ، خدمات است که این روزها مدیراناین بخش ها ( بخش خدمات که به بخش نامرئی هر صنعت می ماند که رشد آن نشان ازپیشرفت اقتصادی جامعه دارد ) نیز از گردونه رقابت های تبلیغاتی دور نمانده اند وهرازگاهی با تبلیغاتی داغ در این خصوص روبرو می شویم که عدم توجه به آنها ، دور ازانصاف است.

در این راستا این بار از کمپین تبلیغاتی شرکت بیمه رازی می خوانیم.

شرکت بیمه رازی که از سال 1382 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده ، اینک برایاولین بار در اقدامی رسمی کمپین تبلیغاتی انفجار را راه انداخته که طی آن ابتداشاهد تیزر تلویزیونی هستیم که از اوایل مهرماه امسال بر روی آنتن رفت. و پس از آنبیلبوردهای تبلیغاتی  در سطح شهر به شکلتیزینگ که در ابتدا تنها محدود به جمله " شما رازی هستید؟" بود و ازچندی قبل در فاز دوم و با باز شدن این تبلیغ شخصیت اول همان تیزر تلویزیونی را میبینیم که با فنجانی چای در دست ایستاده در حالی که در پس زمینه انفجاری بزرگ درحال وقوع است.

بزرگترین نقطه قوت این کمپین ، مدیریت زمان در اجرای آن به گونه ای صحیح استچنان که مخاطب در یک فاصله زمانی مشخص ، شاهد تیزر تلویزیونی و سپس بیلبوردهایتبلیغاتی در سطح شهر به شکل تیزینگ است. البته ناگفته نماند که بهتر بود این ترتیببه گونه برعکس رقم می خورد چنان که ابتدا تیزینگ بسته و سپس باز آن در سطح شهراکران می شد و چندی پس از آشنایی مخاطب با مفهوم پیام ، تیزر تبلیغاتی ،  مورد تبلیغ را تثبیت می کرد. این ترکیب به همانشکل و ترتیب جلب توجه ، علاقه ، تمایل و عمل خواهد بود که توجه به آن همواره درتبلیغات اشاره شده است.

این نکته قابل ذکر است که همراه ساختن حجم وسیعی از مخاطبین از طریق القای یک پیغامدر ذهن کنجکاو شان نیاز به مدیریت صحیح دارد. استفاده  از تیزینگ در زمان مناسب ، با رعایت  اکران هر دو فاز تبلیغ در مکان یکسان  نکته مهمی خواهد بود، که در مورد تیزینگ بیمهرازی این مورد به درستی انجام شده است. از دیگر نکات مثبت در اجرای این تیزینگ ،استفاده از رنگ برند رازی در سراسر بیلبوردهای تبلیغاتی است که این امر در تثبیتجایگاه و هویت برند در ذهن مخاطب تاثیر بسیاری خواهد داشت. توجهبه تیزرتبلیغاتی این کمپین نیز خالی از لطف نیست. این تیز در محتوای صحنه هاییاکشن شکل می گیرد که پر است از جلوه های ویژه که گاهی القا کننده این حس است که کارگردانآن ، تفاوتی میان تیزرهای تبلیغاتی و فیلم های سینمایی قایل نیست.

مساله دیگر که قدری ذهن مخاطب را درگیر می کند ، شعار تبلیغاتی این کمپین استکه در مرحله تیزینگ به صورت " شما رازی هستید؟" و در مرحله تیزرتبلیغاتی به صورت " من رازی هستم " بود. به نظر می رسد که اکثر برندهاعلاقه و توجه خاصی به رعایت تشابهات اسمی میان برخی واژگان و بازی با کلمات دارند،مانند رازی و راضی ، بی مکث و بیمکث و .

اما استفاده از این شیوه بدون توجه به رعایت اصول صحیح واژگان نه تنها ظاهرینامناسب دارد بلکه تاثیری منفی نیز در ذهن مخاطب نسبت به برند مورد نظر خواهدداشت. به عنوان مثال هدف از این شعار تبلیغاتی چیست؟ آیا لغت " رازی "در این شعار نشان از برند رازی دارد ؟ که در این صورت معنای درستی از ترکیب اینشعار با تیزینگ و تیزر مربوطه حاصل نمی شود. و یا آیا این لغت نشان از معنی "رضایت" دارد؟ که در این صورت اشتباه املایی ، ظاهری نامناسب ایجاد خواهد کرد.

خلاصه آنکه باز هم می گوییم که استفاده از واژگان درست ارزشمندتر از بازیباکلمات به هر قیمتی است.

 


ایام به کام رفقای روزهای خوب

نگاهی بر کمپین تبلیغاتی بیمه " رازی "

عقل و ز بهر تفکر است در این باب “ناصر خسرو"

، ,تبلیغاتی ,رازی ,تیزینگ ,توجه ,کمپین ,که در ,است که ,در این ,بیمه رازی ,کمپین تبلیغاتی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

pronoberex قول احسن Patricia's blog اخبار فناوری و تکنولوژی لاله های امید Sebrina's life Engineering Howard's receptions Doris's page kindhullverpa