محل تبلیغات شما

بهتعبیر ادوارد تایلور ، فرهنگ هرآن چیزی ست که آدمی از جامعه خود فرا می گیرد.

بهزعم بنده نقطه عطف فرهنگ با بازاریابی از دو منظر قابل تامل است :

اولفرهنگ، به عنوان  یک کل پیچیده که در رفتارمصرف گرایی جامعه اثر می گذارد که همین مساله خود همگرایی آن را در فضای بازاریابینشان می دهد و دوم خود فی نفسه به عنوان یک کالا و محصول که اهمیت ارایه و انتقال آندر جامعه به وضوح مشخص است . از این رو امروزه بازاریابی فرهنگی را می توان فرآیندیدانست در راستای پیش بینی نیازهای فرهنگی جامعه و پاسخ گویی آنها به کمک مبادلات فرهنگی.

امایادداشت امروز من به بحث دوم باز می گردد. کافی است در فضای رسانه ای و محتوایی جامعهتبلیغات تامل کرد. بخش اعظم بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر مشمول بسته های فرهنگیاست که توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال اکران است جذابیت این موضوعبرایم از آنجا پیش آمد که چندی قبل با تیزینگ یا تبلیغات بسته ای مواجه شدم که بیلبوردآن تنها شامل قطرات باران بود و خطی خوش که نوشته شده بود " باز باران". عبارت باز باران گاهی ذهنم را درگیر مواد شوینده می کرد و گاهی درگیر مفهومیانتزاعی از یک برند جدید. این درحالی بود که تمام روزهای رفت و آمد، منتظر بودم تابه زودی این تبلیغ باز شود تا بدانم چه برندی با چه مضمونی در وراء آن نهفته است.

تا روزی که تبلیغ باز شدو با این بیلبورد مواجه شدم.


درتبلیغات انتظاری ،تیزینگ یا تبلیغات چند مرحله ای که در فاز اول ارسال پیام تبلیغاتیدر قالب جملات ، تصاویر و یا عبارات حساسیت برانگیز در بستری از رنگ های مرتبط با برندمورد نظر به گونه ای نا مفهوم صورت می گیرد ، هدف جلب کنجکاوی مخاطب نسبت به دنبالکردن تبلیغ و رمزگشایی آن است تا در فاز دوم و با بازگشایی تبلیغ ، در ذهن مخاطب ماندگارشود. در این دسته از تبلیغات پس از توجه به نکاتی چون استفاده از یک رسانه در زمانبازشدن تبلیغ ، داشتن صبر و تحمل از سوی مدیران و اختصاص بودجه مناسب به آن ، بایدبه نوع برند و محصول نیز توجه داشت . چرا که جذابیت آن زمانی بیشتر می شود که محصولمورد نظر پاسخگوی جلب کنجکاوی مخاطب باشد.

ایندرحالی است که باز باران نام طرحی است فرهنگی با محوریت چندین برنامه قابل اجرا ازجمله برپایی نمایشگاه هایی که به مناسبت بازگشایی مدارس در مهرماه صورت می گیرد. علاوهبر آنکه این طرح سعی دارد به برند فرهنگی نیز تبدیل شود آنچه نظر بنده را نسبت به اینتیزینگ جلب کرد، ارایه یک بسته فرهنگی در قابل تبلیغات بسته بود.

اماشما.

بهعنوان یک مخاطب استفاده از روش تیزینگ یا تبلیغات بسته یا همان تبلیغات چند مرحله ایبرای ارایه یک بسته و کالای فرهنگی و حتی خدمات را مناسب می دانید یا فکر می کنید کهتاثیر آن بر کالاهای فیزیکی بیشتر است ؟

اصلااگر شما مدیر کمپین تبلیغاتی طرح " باز باران " بودید آیا از روش تیزینگاستفاده می کردید؟

آیا این تبلیغ انتظاری ، انتظار شما را به عنوان مخاطب رفعساخت یا خیر؟

بهطور کل مشاهدات شما ، در فاز دوم این تیزینگ و در نقطه بازگشایی آن چه بود؟

 تعجب ، تثبیت و یا تشویق .؟؟



ایام به کام رفقای روزهای خوب

نگاهی بر کمپین تبلیغاتی بیمه " رازی "

عقل و ز بهر تفکر است در این باب “ناصر خسرو"

، ,تبلیغات ,فرهنگی ,باز ,یک ,بسته ,باز باران ,به عنوان ,یا تبلیغات ,تبلیغات بسته ,می گیرد

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

برای روح بلند میرزا جواد آقا تهرانی ره امام زاده سید محمد بن علی الهادی علیه السلام خرید پستی عینک آفتابی rialoorafi snowfolkpamu isisnyhi albaiswancuou فروشگاه رژ لب صورتی اس ام اس،عكس،خبر،دانلود و ... cheapconverse