محل تبلیغات شما

صرف نظر ازطرح و ساختار یک کمپین تبلیغاتی مانند انتخاب سوژه ، سناریونویسی ،خلق و ایجاد کاراکتر، برای من به عنوان یک دوستدار و دنبال کننده کمپین های تبلیغاتی؛ انتخاب شعار ، لوگو و برند از اهمیت بیشتری برخوردار است. شایداین مساله تا حدیشخصی و سلیقه ای باشد ولی همیشه می اندیشم اولین و اصلی ترین نقطه جذب یک کمپینتبلیغاتی که می تواند سبب جذب مخاطبی شود که ترافیک امانش را بریده و یا سبب بیاعتنایی مخاطبی  که با آرامش در امتداد یک بزرگراه می راند ، همین مساله بهظاهر ساده اما پیچیده است. یعنی انتخاب درست شعار تبلیغاتی.

شعار تبلیغاتی چنان قدرتی دارد که گاهی درنقطه خرید سبب یادآوری و بازآموزیمشتری و انتخاب و تشخیص درست محصول نسبت به رقیبش می شود . البته این مساله اصولیخواهد بود اگر در انتخابش دقت بیشتری نیز شود.

مشکل همینجا است که اکثر کانون های تبلیغاتی و حتی مدیران بازاریابی شرکت هاترجیح می دهند بیشتر به رنگ و لعاب کمپین تبلیغاتی بپردازند تا به زعم خودشان غنایکار فزونی یابد. نمونه این مساله بیلبورد تبلیغاتی کمپین "زندگی بیمکث جریان داره"است که در ابتدای صبح یک روز گرم تابستانی در یکی از اتوبان های سطح شهر نظر بندهرا چنان جلب کرد که خواب را از چشمان صبحگاهی ام زدود. البته نه به جهتجذابیت این شعار بلکه در ایجاد سوال های زیادی که حتی تا ساعت ها ذهنم رادرگیر کرد . گاهی عدم رعایت ساده ترین واج آرایی ها و نکات دستوری تفاوت هایمعنایی زیادی ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال شما به عنوان یک مخاطب تبلیغاتی اینشعار تبلیغاتی را چگونه می خوانید؟

1.     زندگی ، بیمکث جریان دارد.

2.     زندگی ِ بیمکث ، جریان دارد.

اما سوال اینجاست که اگر مورد اول مدنظر متخصصین تبلیغاتیبود پس چرا بیمکث را که اینجا دلالت بر متمادی بودن جریان زندگی دارد نه برندبیمکث ، به صورت جدا از هم درج نکرده اند؟ علاوه بر آن این مساله سبب القای این حسمخاطب می شود که زندگی بدون استفاده از برند بیمکث نیز جریان خواهد داشت که این بهنوبه خود یک ضد تبلیغ برای برند به شمار می آید.

اگر مورد دوم مقصود اصلی است جدای از اینکه این انتخاب بهدلیل مفهوم گنگ و مبهم آن چندان جالب و جذاب به نظر نمی آید ، بهتر بود که با ویرایشصحیح ، سعی در بهبود انتقال مفهوم شود.

جدا از اینکه ایده و مقصود اصلی گردانندگان این کانونتبلیغاتی چه بوده و هست شاید بهتر بود اگر به یکی از دو مورد زیر اشاره می شد.

1.     زندگی با بیمکث ، بی مکث جریان دارد.

2.     زندگی ، بی مکث جریان دارد. 

توجه به شباهت ظاهری و در عین حال تفاوت عمیق میان دو واژه بیمکث ( نام برند )و بی مکث ( متمادی بودن ) در این شعار تبلیغاتی می توانست با چاشنی خلاقیت به بهترینشکل ممکن مورد استفاده قرارگیرد تا هم بر جذابیت این شعار و جذب مخاطب می افزود وهم مانع سوالات بی جواب در ذهن می شد. یادمان باشد که بیلبوردها به علت ارتباطیکسویه با مخاطب نسبت به تیزرهای تبلیغاتی در انتقال پیام نیازمند توجه بیشتریهستند. طوری که به عنوان مثال بنده اگر تنها تیزر تبلیغاتی این کمپین را دیده بودم، با چنین حجم سوالاتی نیز روبرو نمی شدم.

خلاصه آنکه شعار تبلیغاتی را جدی بگیرید ، یک جمله کافی است تا کل نقشه ها رابرهم زند.

ایام به کام رفقای روزهای خوب

نگاهی بر کمپین تبلیغاتی بیمه " رازی "

عقل و ز بهر تفکر است در این باب “ناصر خسرو"

تبلیغاتی ,، ,یک ,بیمکث ,شعار ,جریان ,شعار تبلیغاتی ,این شعار ,جریان دارد ,به عنوان ,بی مکث

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

حامیان محیط زیست شنبه (شمبه) امام خامنه ای: یاد و خاطره شهیدان و ارزشهایی که آنان جان خود را در راه آن نثار کردند، نباید هیچگاه به فراموشی سپرده شود و یکی از وظایف مهم مسئو کسب درآمد از بیت کوین یک گربه... آوای ماه تبلیغات و بازاریابی Frances's notes otemfima Wholesale NFL Jerseys Free Shipping | Cheap Elite NFL Jerseys Online From China