تنها زمان اندکیبرای خرید دارید و برای یافتن کالای مورد نظرتان باید به چندین فروشگاه و مغازه سربزنید. تمام فروشگاه ها شلوغ و مملو از افرادی ست که مانند شما برای خرید آمدهاند. جمعیت زیاد از یک سو و حضور فروشندگانی که مانند سایه در کنار شما و همگام باشما حرکت می کنند، کلافه تان کرده است واحساس می کنید که این فروشندگان تنها می خواهند شما را وادار به خرید کنند بی آنکهبرایتان مطلوب باشد و یا نباشد. طاقتتان دیگر تمام شده و با ناامیدی از سومینفروشگاه نیز خارج می شوید. در ذهنتان برنامه ریزی می کنید که بهتر است اجازه دهیدکمی از شلوغی ها کم شود و روزهای آتی به خرید اقدام کنید. در این حین بر حسب اتفاقچشمتان به فروشگاهی که جمعیت کمتری در آن وجود دارد می خورد و با بی علاقگی می خواهیدآن را هم امتحان کنید. به محض ورود موسیقی دل انگیزی به گوشتان می خورد و فضاآکنده از بوی خوشی ست که حس آرامش را در شما ایجاد می کند. فروشنده جوانی با لبخندو متانت به استقبالتان می آید و در تمام مدت مانند راهنما در انتخاب و یافتن کالایمورد نظر کمکتان می کند. لحظاتی بعد با آرامش و اطمینان از خرید خود ، فروشگاه راترک می کنید.
لطفا خود را بهجای مشتری بگذارید که برای خرید از فروشگاه تان بازدید می کند. به نظر شما مهمترینو اولین خواسته او چیست؟ درست است. مشتری در ابتدا نیازمند آرامش و سپس اطلاعاتمناسب در خصوص محصول است. اکثر فروشگاه هاتنها به بعد اطلاع رسانی در خصوص محصول توجه دارند و از حفظ آرامش مشتری هنگامخرید بی اطلاعند . آرامش احساس پیچیده ای ست که عدم آن در اکثر فروشگاه ها و مراکزخرید ، به ویژه در اوقات پرتردد که حجم وسیعی از افراد نیازهای همگونی دارند بهچشم می خورد. برای خدمت رسانی مناسب به مشتری به دو نکته مهم باید توجه کرد: اولایجاد محیطی آرام که مشتری بتواند با تمرکز بهترین و مطمین ترین انتخاب را داشتهباشد و دوم رعایت حریم خصوصی او . یادمان باشد که مشتری ، ارزشمندترین دارایی استکه از دست دادنش هزینه فراوانی را ایجاب خواهد کرد.
درباره این سایت