محل تبلیغات شما

زندگی انسان معاصر که بیشتر درگیر رسانه های اجتماعی ست تاارتباطات اجتماعی ( بخوانید رسانه های اجتماعی به ارتباطات اجتماعی کمک می کند) ،بازاریابی با محوریت تقابلی را نیز با دگرگونی های فراوان همراه کرده ؛ چنان که مثلا بندهترجیح می دهم برای شناخت ماهیت یک شرکت و محصولات و خدمات آن در وهله اول از وبسایت رسمی آن بازدید کنم ، چرا که به باورم اگر شرکتی نتواند از رسانه های اجتماعیبه نحو شایسته ای استفاده کند، در برقراری ارتباط با مشتریان نیز نقصان فراوانیخواهد داشت. حالا موضوع یادداشتم این مساله و توجه به عمق آن نیست بلکه امروز قصددارم تا در خصوص ترکیب دو مقوله مهم در برندسازی بنویسم.  همان طور که می دانیم ، اسلوگان یا شعار تبلیغاتی و لوگو یاهمان آرم تجاری از جایگاه مهمی در بازاریابی برخوردار است چنان که در بسیاری موارددر لحظه خرید ، سبب یادآوری محصول در میان رقبا و گاها محصولات مشابه شده و بدین ترتیبهدف استراتژیک سازمان را تحقق می بخشد. شعارهای تبلیغاتی صرف نظر از اینکه جهت ایجادوجهه و تصویر مثبت در ذهن مصرف کننده ( شعارهای موسسه ای یا نهادی) باشند و یا طی کمپینهای تبلیغاتی به عنوان کپسول های تبلیغاتی عمل کنند(شعارهای کالا) باید ساده ،جذابو به یادماندنی بوده و حامل اهداف استراتژیک سازمان باشند.  در میان این ویژگی ها جنبه " به یاد ماندنی" بودن شعارهای تبلیغاتی دشوارتر است و اینکه چطور می توان شعار تبلیغاتی رادر باور مصرف کننده ای که روزانه در معرض تبلیغات و شعارهای متفاوت است ؛  ثبت کرد؟ باید گفت که آنچه به هویت سازی برند کمکمی کند تنها شعار تبلیغاتی نیست ، بلکه توامان شدن این شعارها با آرم  تجاری به اثربخشی هرچه بیشتر برند کمک بسیاری خواهدکرد. این ترکیب سبب یادآوری هرچه بیشتر ماهیت محصول و شعار تبلیغاتی در ذهن مشتری شدهو هویت مستقلی را برای آن قایل خواهد شد. این همان نکته ای ست که بسیاری از برندهایمحبوب و موفق خارجی در انواع تبلیغات محیطی ، تیزرها و حتی آگهی های چاپی شان ،بدان متوجه بوده اند . در زیر نمونه هایی از این برندها که با هوشیاری هرچه بیشتر بهترکیب منصفانه این دو توجه داشته اند وجود دارد.


آپلود عکس , آپلود رایگان

اما توجه برندهای داخلی به این مساله تا چه اندازه است؟ برایروشن شدن این مساله بنده بنا به همان دلایلی که در ابتدای یادداشت خود عرض کردم ، بهسایت برخی برندها در صنایع گوناگون سر زدم . بعضی برندها با نگاه دوربرد نسبت به ترکیبشعار تبلیغاتی و آرم تجاری خود ، هوشیار بوده اند. صرف نظر از نقد شعارها و آرم تجاریشرکت ها ، برندهایی مانند مینو ، بیمه پاسارگارد ، سایپا ، گلرنگ ، بوتان ، بانک انصار، بیمه دانا و . در وب سایت خود علاوه بر آرم تجاری ، شعار تبلیغاتی را ذکر کردهاند، و برخی دیگر مانند ایران خودرو ، بانک ملت ، سن ایچ ، تبرک ،ایرانسل و.  تنها به درج آرم تجاری اقدام کرده اند و یاتنها در تبلیغات محیطی به ذکر این هر دو پرداختند. به عنوان مثال برند اپراتور دومتلفن همراه ( ایرانسل ) که در استفاده از عنصر رنگ در جایگاه سازی برند خود بهدرستی استفاده کرده اما خلاء شعار تبلیغاتی در وب سایتش وجود دارد .

 و اما شما .

فکر می کنید که نقش وب سایت در هویت سازی برند تا چه میزاناست؟  اگر شما جای مدیران این برندها بودید، آیا ترجیح می دادید که تنها در آگهی های تبلیغاتی و انواع تبلیغات محیطی خود بهمجاورت این هر دو بپردازید و یا آنکه این مهم را در وب سایت رسمی شرکت نیز میگنجاندید؟ به زعم شما آیا این ترکیب تاثیری در ایجاد ماهیت مستقل برای برند خواهدداشت یا تنها رعایت اصول تخصصی در هریک از این عناصر اهمیت دارد؟ راستی آیا شما همبا بنده هم عقیده اید که ماهیت یک شرکت را باید در وهله اول از سایت رسمی آن شناخت؟ و حالا تصور کنید که وب سایت شرکتی فعال نباشد.

ایام به کام رفقای روزهای خوب

نگاهی بر کمپین تبلیغاتی بیمه " رازی "

عقل و ز بهر تفکر است در این باب “ناصر خسرو"

، ,تبلیغاتی ,سایت ,های ,وب ,شعار ,شعار تبلیغاتی ,وب سایت ,آرم تجاری ,در وب ,سایت رسمی ,انواع تبلیغات محیطی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ایل ها-illha Lauren's site اخبار سیاسی حمید اس اس اس ratdaytrangas تی شرت مشکی مردانه ساده و طرح دار برای محرم billige fodboldtrojer tilbud i bedst online butik detudivil ○°•سفارشات میس نالیا•°○ گروه توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان استان کردستان